חדש בחלל מס' 73 - 25 באוגוסט 2015

חדש בחלל מס' 73  - 25 באוגוסט  2016

חברת החלל הפרטית Deep Space Industries  הכריזה על התוכנית שלה להטיס לראשונה אי-פעם בתולדות האנושות חללית שמשימתה תהייה כרייה בין-כוכבית מסחרית. החללית נקראת  Prospector-1, תטוס ותפגוש במסלולה אסטרואיד הנמצא בסמוך לכדור הארץ ותחקור אותו על מנת לקבוע את ערכו המסחרי כמקור למחצבים בעלי ערך מסחרי.
החללית Prospector-1

נתונים גיאופיסיים חדשים מראים כי מזרח הים התיכון, מערבית לקפריסין ומזרחית לכרתים (האזור המוצלל במפה), משמר שאריות מאוקיאנוס קדום. כך עולה ממחקר חדש המתפרסם השבוע בכתב העת Nature Geoscience, שביצע ד"ר רועי גרנות מהמחלקה למדעי הגאולוגיה והסביבה באוניברסיטת בן−גוריון שבנגב. המחקר מומן בתמיכת משרד המדע.
מזרח הים התיכון

גופי קרח רחוקים המקיפים את השמש במסלולים מוזרים הביאו כמה מדענים להשערה שיש במערכת השמש יותר כוכבי לכת מכפי שאנו יודעים. הראיות, הם אומרים, תומכות ברעיון שמעבר לנפטון שוכן לפחות "סופר־כדור־ארץ" אחד, כלומר כוכב לכת שהמסה שלו עשויה להגיע עד פי עשרה מזו של כדור הארץ. הגופים האלה עשויים להיות מרוחקים ועמומים מכדי שטלסקופים המצויים בידנו היום יוכלו לראותם, אבל תצפיות עתידיות עשויות לאתרם, אם הם אכן שם.
כוכב הלכת התשיעי. איור

ממצאים המעידים על גילוי אפשרי של חלקיק תת-אטומי בלתי ידוע עד כה, שעשוי להיות הכוח החמישי בטבע. משקלו פי 30  מהאלקטרון, הוא ניתן לזיהוי במעבדות ובמאיצים, מתקשר עם האלקטרונים והניוטרונים ועשוי לאפשר איחוד בין מרבית הכוחות האחרים וכן לתת הסבר לחומר האפל. כך עולה ממאמר שפורסם בכתב העת המדעי Physical Review Letters על ידי פיזיקאים תיאורטיקנים באוניברסיטה קליפורניה, אירווין.

המצגת מתארת את התפתחות תעשיית החלל ההודית ואת הפרויקטים העיקריים שלה.

המצגת מתארת את הפעילות והקשיים בכריית מחצבים מאסטרואידים