ידיעון מספר 92 - ספטמבר/אוקטובר 2016

ידיעון מכון פישר ספטמבר/אוקטובר 2016

 

 

 
הכנס הבינלאומי השנתי לתעופה אזרחית אשר מאורגן על ידי מכון פישר, רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה (רש"ת) יתקיים ב  16 בנובמבר 2016.
 
חה”כ ישראל כץ, שר התחבורה והבטיחות בדרכים יפתח את הכנס.
 
מושב I  יעסוק באוטומציה בתעופה יכלול את ההרצאות הבאות:
  • אוטומציה למטוסי העתיד
  • רעיונות לעתיד ושילוב אוטומציה
  • התאמת רגולציה לאוטומציה בתעופה
  • אתגרי הדרכה ונהלי תפעול (SOP) לצוותי-אוויר
מושב II יעסוק בפיקוח ובקרה יכלול את ההרצאות הבאות: 
  • אוטומציה במגדל הפיקוח
  • ניהול תעבורה בשמים רוויי צרכנים
  • בשורות יורוקונטרול
  • צרות של עשירים או עשירים בצרות – רחפנים
  • עדכון סטטוס תשתיות
  • דבר איגוד הפקחים
מושב III  פנל מנכ"לים יעסוק בניסיון של שלוש שנים עם "שמים פתוחים" בהשתתפות: דוד מיימון, נשיא ומנכ"ל אל על, אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, ניר דגן, מנכ"ל ארקיע, דיויד אובראין, מנהל שיווק, Ryanair
 
 

 

המרכז לחקר הכח האווירי

 

משימת הסיוע הקרוב בצבא ארה"ב
חיל האוויר האמריקאי נערך לקראת דיוני התקציב לשנת 2017 בפנטגון. דרישות החיל כוללות, בין השאר, תקצוב נוסף לטובת ה 35 -  F והמפציץ ארוך הטווח B – LRS וכן הוצאה משירות של ה 10 – A בשנתיים הקרובות. מטוס ה 10 – A נתפס על ידי ה ARMY כמטוס הסיוע הקרוב הטוב ביותר ולכן מגמת חיל האוויר נתקלת בהתנגדות המובלת על ידי ראש ועדת השירותים המזוינים בסנאט, ג'ון מקיין. לטענתו, חיל האוויר ממהר להוציא את מטוס ה 10 – A מבלי שהוא מציע תחליף הולם למשימת הסיוע הקרוב. 
מכון מחקר בשם  War on the Rocks עסק בשנת 2014 בשאלה ספציפית הקשורה למשימת הסיוע הקרוב. לאור רלוונטיות המחקר לויכוח המתנהל הוא פורסם שנית. שאלת המחקר הייתה האם הפלטפורמה המועדפת למשימת הסיוע הקרוב היא מאוישת או בלתי מאוישת, זאת בהתייחס לארבעה תרחישים אפשריים: 
- רמת סיכון גבוהה לצוות האוויר
- רמת סיכון גבוהה לכוחות הקרקע
- קושי רב בביצוע המשימה
- סיכוי גדול לפגיעה באזרחים
במחקר השתתפו כחמש מאות קציני סיוע אוויר וכן מפקדים אוויריים ויבשתיים. למרות שלא נדרשו להתייחס לפלטפורמה ספציפית כזאת או אחרת וגם לא קיבלו רשימת פלטפורמות רבים מהם פירטו את סדר העדיפויות שלהם בכל הקשור לסיוע הקרוב:
- 48% מהנשאלים העדיפו את מטוס ה 10 – A
- 13% העדיפו את מטוס ה 130 – C (גרסת ה – Gun Ship)
- מטוסי קרב, מסוקי קרב וכטמ"ם התחלקו בשארית.
השיחות שניהלו החוקרים עם הנשאלים הביאו אותם למסקנה שההעדפה הברורה למטוס ה 10 – A לא נבעה רק בשל זמן התגובה המהיר שלו והיותו מצויד בתותח מרשים אלא מכך שהטייסים היו ממוקדים במשימה אחת  - משימת הסיוע הקרוב.  לטענתם, טייסים העסוקים במגוון רחב מאד של משימות יתקשו לתת סיוע קרוב אפקטיבי. מכאן, החשש מהוצאת ה 10 – A מהשירות לא נובע מאיבוד פלטפורמה אלא מפגיעה משמעותית במשימת הסיוע הקרוב.
מספר שאלות שעולות לאור קריאת המחקר:  האם המחקר רלוונטי לצה"ל? האם נכון לבצע מחקר דומה בצה"ל?
המאמר התפרסם באתר  warontherocks.com . לקריאת המאמר המלא יש להרישם באתר ואחר כך להיכנס לקישור הזה
 
 

 

המרכז לחקר חלל וכטב"מ

 

ביקור ראש מרכז החלל והכטמ"ם בארה"ב השבוע
ביקור במרכז החלל קנדי 
טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל במכון, ביקר במרכז החלל קנדי בפלורידה. ענבר נפגש עם מנהל המרכז, האסטרונאוט בוב קבאנה, וקיבל סקירות על התפתחות מרכז החלל לעידן החדש של פעילות מסחרית, וסייר עם קבאנה במתקנים השונים של מרכז החלל לרבות בניין ההרכבה למשגרים, כני השיגור 39 A (בהפעלת ספייס איקס) ו - B, העובר התאמה למשגר העתיד של נאס"א, SLS, שישוגר בשנת 2018.
 
ביקור בספייס פלורידה 
ענבר נועד עם נשיא ספייס פלורידה, פרנק דיבלו, וצוותו. ספייס פלורידה הוא תאגיד של מדינת פלורידה המקדם יזמות חלל מסחרית, ומשקיע כספים בשיתופי פעולה בינלאומיים בתחום החלל. חברות מישראל משתפות פעולה עם ספייס פלורידה. די בלו ביקר בישראל והשתת, בכנס החלל הבינלאומי על שם אילן רמון, בשנת 2014.
 
נפתח כנס האסטרונאוטיקה הבינלאומי במקסיקו
כינוס החלל הבינלאומי של הפדרציה הבינלאומית לאסטרונאוטיקה נפתח בגוודלחרה, מקסיקו. ראש המרכז לחקר החלל והכטמ"ם במכון מייצג את מכון פישר - החבר בפדרציה משנת 2013. במסגרת הכינוס יוצגו שלושה מאמרים מטעם המכון, ויערכו פגישות עבודה שונות עם גופים וארגונים בינלאומיים. עוד משתתפים מישראל: סוכנות החלל הישראלית, התעשיית האווירית, אלביט ואחרים.זהו הכינוס ה - 67 במספר של הפדרציה.

 

חדש בספרייה הדיגיטלית

 

החוברת מספרת את ההיסטוריה של הטייסת מאז היווסדה ועד עידן הברק ומלווה בתמונות רבות.
החוברת הוכנה על ידי: עיצוב: רענן וייס, טקסט: ענף היסטוריה ומידע, תמונות: אוסף רענן וייס, עפר צידון
  לקריאה או הורדת החוברת הקש כאן  

 

החוברת מספרת את ההיסטוריה של הטייסת מאז היווסדה  בשנת 1953 ועד 2013 בה חגגה 60 שנה להיווסדה והיא כוללת תמונות רבות.
החוברת הוכנה על ידי: עעיצוב וטקסט : רענן וייס, תמונות: טייסת אבירי הצפון, רענן וייס, עפר צידון, אשר רוט
  לקריאה או הורדת החוברת הקש כאן  

 

כתבות: 
לוויין אופק 11
מטוסי הלביא
התצוגה האווירית בפארנבורו 2016
מוזיאון התעופה של צבא היבשה הבריטי
חדשות התעופה והחלל בישראל
  קרא עוד  

 

 
 
 הופצו והועלו לאתר ידיעונים  "חדש בחלל"מס' 74, 75

 

                                          מצגות חדשות באתר "חדש בחלל"

 

המצגת מתארת את התפתחות תעשיית החלל ההודית ואת הפרויקטים העיקריים שלה.
 
  למצגת  
המצגת מתארת את הפעילות והקשיים בכריית
 מחצבים מאסטרואידים
 
  למצגת  

 

ספר מהודר המתאר את מבנה חיל האויר (200 עמודים) עם צילומי מטוסי חיל האויר, תיאור מבנה חיל האויר על יחידותיו ומשימותיו וסיפורי מבצעים שונים.  כתיבה וצילומים - עופר צידון, בהוצאת מכון פישר וישראל דיפנס.
ניתן לרכוש את הספר במזכירות מכון פישר טל. 09-9510260.  
מחיר 150 ש"ח + דמי משלוח 18 ש"ח. 
 
  קרא עוד  
THE ISRAELI AIR FORCE

 

Send to friend

 



עבור לתוכן העמוד