ידיעון מס' 88 - אפריל 2016

ידיעון מכון פישר אפריל 2016

 

דבר מנכ"ל המכון
 
כנס
הביטחון הלאומי  שהתקיים לאחרונה  עסק ב"חיל האויר בעידן טכנולוגיות הדור החמישי" והמטוס "אדיר", ה- F35 שמסמל עידן זה, נחל בהצלחה רבה.

מבין היעדים שמכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל הציב לעצמו אציין במיוחד את היעד לפעילות המשך לכנסים השנתיים שהמכון מקיים.
 
כהמשך לכנס התעופה האחרון בנובמבר 2015 שבו נדונו תשתיות התעופה בישראל, המכון מצא לנכון להיות מעורב בפעילות  לשימור ופיתוח תשתיות אלה בישראל. ראש מרכז המחקר לתעופה אזרחית ובטיחות טיסה סא"ל (מי"ל) ערן רמות הציג בפני תת הוועדה לענייניי תעופה של הכנסת את עמדת המכון בניתוח המגמות להתפתחות התעופה והעלה תוכנית אפשרית לשימור תשתיות שדה דב (ראו ידיעה בהמשך). 
 
גם לכנס החלל ה- 11 ע"ש אילן רמון, שהתקיים בפברואר 2016 ישנה פעילות המשך במסגרתה  יוזם מכון פישר מפגשים בין  גורמים שונים בתעשייה לגיבוש עקרונות למסמך משותף להתדיינות עם הרגולטור למציאת פתרונות למגבלות יצוא של טכנולוגיות חלל.

אני משוכנע שגם הכנס לביטחון לאומי שהתקיים בתחילת החודש יוביל ליוזמה דומה. 
 
פעילות זו היא אבן יסוד להידוק השת"פ עם כל גורמי הפיתוח והתעשייה בתחומי התעופה והחלל.
 
אני מאחל לכל ידידי המכון ואוהדיו חג חרות שמח
 
בברכה
 
אברהם עשהאל, מנכ"ל
מכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל 
 
 

 

יום העיון השישי - "דרך הנשר בשמים" על מורשת חיל האויר ושיתוף הציבור בשימור הציפורים יתקיים ביום חמישי, י"ח באייר תשע"ו, 26 במאי 2016 בין השעות 13:00-18:35 באודיטוריום אדלשטין, ז'בוטינסקי 15 הרצליה, בית חיל האויר. 
  לתכנית והרשמה  

 

 
הכנס השנים עשר לבטחון לאומי - "חיל האוויר בעידן הדור החמישי"
התקיים ב 3 באפריל במלון הילטון, תל אביב
 
הכנס לבטחון לאומי השנים עשר במספר שנושאו היה "חיל האוויר בעידן הדור החמישי" היה כנס חשוב ומוצלח. הכנס עסק באתגרים הצפויים לקראת קליטתם הצפויה של מטוסי ה 35 - F  (אדיר) בחיל האוויר ובתעשייה הבטחונית וכן במרכיבי כוח נוספים שיושפעו מתוספת כוח משמעותית זו.
את הכנס, שהתקיים הפעם במלון הילטון תל אביב, תכננו וביצענו עם המגזין ישראל דיפנס.
רמ"ט חיל האוויר ונציג בכיר מחברת לוקהיד מרטין עדכנו את הקהל לגבי סטאטוס הפרויקט, בהפגינם בטחון רב לגבי היכולת למימוש הפוטנציאל של ה"אדיר". 
חבר הכנסת עופר שלח נשא הרצאה מאתגרת במיוחד בטענו שדווקא ההצלחות היתרות של חיל האוויר בביצוע המשימות שהוטלו עליו במבצעי העבר הביאו למקובעות מחשבתית בכל הקשור להפעלה יצירתית ואפקטיבית יותר של הכוח. . קרא עוד
להאזנה להרצאות הכנס ולתמונות מהכנס  הקש כאן
 

 

חדשות המרכז לחקר חלל וכטב"מ

 

קבוצת מדענים אליהם חבר גם סטיבן הוקינג מפתחת חללית בגודל מטבע שתגיע למהירות גבוהה מאוד, כ 20 אחוז ממהירות האור (מהירה פי אלף מחלליות קיימות) בעזרת מפרש שיקלוט אנרגיה של משדרי לייזר מכדור הארץ. החללית המיניאטורית תוכל להעביר צילומים ומדידות מכוכבים מרוחקים שכיום לא ניתן להגיע אליהם בפרק זמן סביר. הפרויקט שעלותו כ- 100 מליון דולר, ממומן על ידי מלירדר רוסי - יורי מילנר.
  קרא עוד  

 

בתחילת פברואר 2016 שיגרה צפון קוריאה לוויין לחלל לראשונה מאז דצמבר 2012. השיגור הוכתר בהצלחה והלוויין קוואנגמיונגסונג 4 שמו המוגדר על ידי צפון קוריאה כלוויין תצפית הוכנס למסלול סביב כה"א
  קרא עוד  

 

מודול ניסיוני שעשוי מחומרים קלים ומתנפח בחלל יוצמד בימים הקרובים לתחנת החלל הבינלאומית. המודול ישמש לניסויים שנועדו לבחון את עמידותו בתנאי תת לחץ, קרינה ופגיעת גופים זרים קטנים. את הפרויקט יזמה חברה פרטית - Bigelow Aerospace והוא מומן על ידי נאס"א. שימוש במודולים קלים מאפשר יצירה של סביבת חיים בעלויות נמוכות מהרבה לעומת מבנים קשיחים.
  קרא עוד  

 

חדשות המרכז למחקר תעופתי

 

מרכז המחקר התעופתי של מכון פישר עסוק בימים אלה במאבק הנמשך על עתידו של שדה דב. פעמיים הוזמנו לוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ וקנין, אשר הציג את עמדותיו הנחרצות והתנגדותו לסגירת השדה כבר בכנס התעופה האזרחית שלנו לפני שנתיים (קישור לדבריו בכנס). בישיבה האחרונה של וועדת הכלכלה אף העלינו מצגת (קישור) ובה הצעה לשימור התפקוד התחבורתי של שדה דב, של חברות ארקיע וישראייר יחד עם התעופה הכללית והקלה. בהצעתנו, הנסמכת על תיכנונו של הארכיטקט יונתן שילוני, הראינו שאפשר לצמצם במידה ניכרת את שטחו הפעיל של השדה, ולוותר על חלק מתכניות הנדל"ן האזוריות, מתוך הבנה עמוקה שהשדה הקיים מהווה נכס אסטרטגי למדינה, לעיר תל אביב, לאילת ולפריפריה, ומעל לכל – זוהי התשתית העיקרית לטיפוח דורות העתיד של התעופה בארץ
  עיקרי התכנית  

 

לאחרונה חתמנו על הסכם שיתוף פעולה עם חברת IATAS בניהולו של מר אורי שלוש. החברה עוסקת בפיתוח מערכת חדשנית ואוטומטית לשליטה, בקרה, פיקוח ותצוגה של תנועת מטוסים, מצב מסלולים, תפקודים ורכבי שירות באזור שדה התעופה ותורמת תרומה ממשית לבטיחות הטיסה ולמבצעיות השדה. במסגרת הסכם השת"פ הפגשנו את מנכ"ל החברה עם גורמים משפיעים ומבינים בתעופה העולמית, וכן עם גורמים בחיל האוויר, לבדיקת התרומה לתעופה הצבאית והממשקים האזרחיים שלה.
  לאתר IATAS  

 

חדש במרכז מידע

 

מפגש הצוותים האוירובטיים של בית ספר לטיסה
בתחילת חודש מרץ התקיים בבית חיל האויר מפגש של  הצוותים האוירובטיים לדורותיהם. במפגש השתתפו כ 150 טייסים ובנות זוגם.  בעקבות המפגש כתבה דורית לנדס מאמר המתאר את פעילות הצוותים. המאמר הועלה לספרייה הדיגיטלית להיסטוריה ומורשת חיל האויר.קישור למאמר 
הסרטים שהוצגו בכנס יועלו לאתר בקרוב

 

הופצו והועלו לאתר ידיעונים  "חדש בחלל" מס' 63,62     קישור לידיעונים 

 

                                          מצגות שעודכנו באתר "חדש בחלל"

 

תרומתו של קרטיס לעולם התעופה בימיו הראשונים
 
  למצגת  
המצגת מסבירה את הקשיים בהם נתקלים האסטרונאוטים השוהים בחלל תקופות ארוכות
 
  למצגת  

 


 

ספר מהודר המתאר את מבנה חיל האויר (200 עמודים) עם צילומי מטוסי חיל האויר, תיאור מבנה חיל האויר על יחידותיו ומשימותיו וסיפורי מבצעים שונים.  כתיבה וצילומים - עופר צידון, בהוצאת מכון פישר וישראל דיפנס.
ניתן לרכוש את הספר במזכירות מכון פישר טל. 09-9510260.  
מחיר 150 ש"ח + דמי משלוח 18 ש"ח. 
 
  קרא עוד  
THE ISRAELI AIR FORCE

 

חדש בעולם

 

הטיל במשקל 2.2 ק"ג ובאורך של  61 ס"מ מיועד לספק הגנה מארטילריה, מרגמות ורקטות. הוא מתוכנן לפגוע במטרה פגיעה ישירה ולהשמידה בלי שימוש בחומר נפץ, כדי למנוע נזקים בסביבה.  
  קרא עוד  

 


 

Send to friend

 

עבור לתוכן העמוד